Saturday, January 17, 2015

Man's habit

Assalamualaikum and hi...

Olrite,entry kali nih macam biasa,kena tunggu laki aku.Kesian laki aku,ramai pulak sekolah dia dapat tukar.Aku just mampu gelak sebab dulu dia berlagak sangat cakap orang2 yang mintak tukar keluar dari sekolah dia takkan dapat pun.Tup2,semua dapat.Haha !.So,jangan terlalu yakin.Sekolah aku pun ramai.Tapi,aku tak risau pun.Sebab aku sendiri tak rasa aku akan lama kat sini.Just tunggu masa yang aku rasa sesuai untuk tinggalkan semua ni.Cuma kita tak tahu bilakah masa tu.

Apa yang aku paling sayang kat sini ialah anak2 aku.Maksud aku,students aku.So,aku ambil peluang ni banyak2 untuk cantikkan kelas dengan diorang,spend more heaven time with them,leave best memories for them.Aku tak kisah aku tak tinggalkan nama atau "ukir" nama aku atas jasa kebaktian tinggi2 yang perlu dibanggakan,tapi cukup untuk tentang aku terkesan dalam hati students2 kesayangan aku.

Aku tak tahu kenapa aku rasa sayu tengok muka diorang bila sampai satu hari nanti aku akan cakap kat diorang,"CIKGU DAPAT TUKAR"....Aku tak nak terlalu yakin.Cepat atau lambat(who knows kan),masa tu tetap akan datang.Lagipun,aku dah cukup meluat tengok muka cipan berhabuk berlagak baik and innocent.For me lah kan,better orang yang jahat depan2 daripada orang yang diam and jahat kaw2 kat dalam.Muka aku cool,tapi dalam hati aku,"cam nak haktuihh"...So,aku slow2 practice istigfar bagi menggantikan perasaan meluat tu.Bak kata laki aku,jenis macam ni boleh juga dikategorikan "DIAM-DIAM UBI BERISI".Berisi benda elok takpe,nih berisi tak sedar diri nak semua perempuan sukakan dia dan bercakap tentang keburukan lelaki-lelaki lain.Oh,sangat tak sedar diri.

Bila laki aku keluar time hujung minggu macam ni,aku pun jadi lah kekurangan kasih sayang.Haha.Sebab apa? Ala,lelaki kalau dengan kawan2 diorang,tak ingat dunia la dah kita yang perempuan ni.So,apa peranan perempuan? First,kalau belum sah jadi suami kau lagi,tak perlu beriya macam dia tuh husband korang.Rileks...Aku pun memang takkan marahkan atau bebel macam mak nenek satu bakul kat laki aku.Sebab dia bukan husband aku pun lagi.Secondly,mak aku cakap,jangan kongkong terlampau sangat selagi belum berkahwin.So,aku pun rileks je laaaaa tunggu laki aku kalau dah tang aktiviti dia dengan kawan2....Dah itu memang "pe'el" diorang...

Oh,btw i really love to sing dis version.And i was like feel-artist-sangat.Haha.I promise my Year 6 student to sing this song for them.Cabaran kena disahut! Felt so stucked with Jasmine Thompson.Thanxs for inspired slow-note-voice for a person like me! Gahahah! This suit me well as d note just for d slow note.Cuz i really can't take for higher note.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...