Saturday, January 24, 2015

Assalamualaikum.............................

Dulu aku suka tengok movie Veer nih.Sweet and strong bonding of love.Aku memang suka tengok movie yang ganas,science fiction,history,komedi and bla3.Movie ni aku start tengok lama dah...Aku minat sejarah atau epic story.Sebab tu aku suka belajar sejarah.Then,movie Veer nih mengingatkan aku masa zaman pemerintahan British dulu2.

Dulu kan kalau kita belajar Sejarah,cikgu kita selalu bagitahu bukan negara kita saja,malah negara lain pun di bawah jajahan British.Yelah,Asia nih banyak sumber ekonomi.Aku teringat lagi,pasal SHTI (Syarikat Hindia Timur Inggeris) yang duk mai negara kita and memonopoli sumber2 ekonomi negara kita dulu.Masa tu,aku pelik sebab dalam buku teks selalu duk tulis British masa tu berpengkalan utama di India.Then,bila aku tengok movie Veer nih,aku jatuh cinta dengan Sejarah.Aku dah kerja cikgu sekarang pun,aku tak dapat mengajar Sejarah.HUHUU....

Aku suggest kita boleh jugak tengok movie Veer nih.Movie nih dah lama.Its about epic love story of a warrior...Apa yang Veer berjaya lakukan walaupun terkorban demi negara dia.Cerita nih kadang2 takde dalam sejarah yang diceritakan.Tapi,movie nih mendedahkan tentang perjuangan Pindaris...And dari first aku tengok part yang Veer terserempak someone dalam train tu,OMG SO SWEET!!! Pandangan tu....Aku duk sob sob sob tengok cerita nih dulu.Part Veer terpaksa bunuh abang perempuan tu dan perjuangan menentang bapa perempuan tu.Sebab apa mereka bermusuh dengan Pindari?? Haaa korang tengok sendiri...All about history.I LOVE HISTORY.Bukan kita je yang berjuang nak bebas dari penjajah dulu,mereka pun berjuang demi negara mereka.Aku suka movie ni dulu sebab aku boleh tengok sendiri benda yang takde dalam buku sejarah zaman kita belajar di sekolah dulu...Pelajari sejarah negara atau mana2 pun,and we learned how to be grateful...And btw,perempuan tu sebijik kakak ipar iolls...Haha iklan berbangga sekejap.Ok enjoy....
.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...