Monday, January 26, 2015

Life ruined by people...

Assalamualaikum and hi...

Oh mengggggg....I miss my nephew and niece damn much....Semalam my little baby boy request Tok Ma a.k.a my mom to call me tengah2 malam.They are all in my hometown gathering for my little brother's convo and my older brother celebration before his career in Dubai.God bless them and i'm so sory,quite disappointed for not being there.Sayu dengar suara little boy asking for me to back home.He's entering his private school this year.Too young as his age just 4 years old.Tapi,semua untuk masa depan dia.And i love his punchline 'ailebiu too aunty'...Ouhh my boy......And sedih last2 minute kena postponed kedatangan familyku ke tempat aku.Head of rombongan meretasi laut china selatan suddenly kena fly ke Dubai..And im proud with my family.Alhamdulillah kakak ipar aku dah naik pangkat dalam bidang ganasnya.Aku dengan adik aku je lah kerja auw auw nampaknya.Abang aku one of officer controlling import and eksport department,second brother was a great man in biggest company Petronas,sister at d ministry of something(rahsia...),my brother in health department n me in education department(walaupun tak hebat),dua2 kakak ipar working in the court in putrajaya and under defence.And my father's family??Tak perlu diceritakan lanjut pasal keluarga abah. Something that i never told anybody.But,this is us.We do not need to be naga kalau kami just semut di mata Tuhan.Tapi,aku kadang rasa nak mention jugak sebab lately aku terjumpa a lot of semut yang berlagak seperti naga.Hellooooo,bila cakap pasal latar belakang family,tapi kalau orang hina kita,oh menggg u know nothing tentang rezeki dari Tuhan.Kita semua sama je and takde beza.Tak perlu menghina bila aku cuma sebut abah aku pesara dan ibu aku suri rumah.Sebab mereka lahirkan kami to be human.Bukan mainan untuk dihina.We r not their type to be hidung tinggi junjung langit.Serahkan pada Tuhan..."Oh ayah pesara je ke?"...One of someone or pakcik asked me before.Haha and aku jawab "Kami ordinary family je"...Sampai sekarang,let them with their thoughts about kemiskinan kami.I dun even care.

And i'm so glad for giving me a cool family.Everytime they keep updating about my life here.And i told them i'm so happy as i didnt see plastic face (my uncle bagi nama) on my own eyes.Aku rela rabun dari tengok apa aku tak nak tengok.Haha.Juni,control ur laugh pls.

Kalau diikutkan,my brothers and sister keep asking me untuk hukum seseorang deeply.Tapi,ini dunia.Belum lagi diakhirat.Tak perlu terburu2 nak bawak ke mahkamah dunia ke.Tak perlu...Satu je aku cakap,kita akan jumpa kat mahkamah Allah nanti.Family aku ada apa pun,kami tak perlu nak bercakap satu dunia kami ada apa.Jadi humble macam yang abah selalu cakap.Tapi,kalau dah semut hina naga,semut kena belajar jadi humble.Orang2 yang rapat dengan aku,lepas ni tak perlu tanya aku menyesal atau tak tolak peluang berkhidmat dekat dengan keluarga dulu.Sebab hakikatnya memang aku menyesal pun tak dengar cakap abang aku.Memang meyesal.Sekarang,harap2 aku boleh keluar dari semua nih soon....

And terngiang2 je suara little boy aku panggil aku aunty.Mak aku cakap,little boy aku asyik tanya mana aunty dia kalau ternampak orang muda kat mana2.Maybe dia terbayang aku.Rinduuuu...Dun wory baby,i cumin home soon.I love u baby and also our family....Much...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...