Wednesday, February 18, 2015

Healthy

Assalamualaikum and hi,

Rasa lama tak update entry...Berholiday di rumah...Baru lepas balik dari KMC.Jumpa pakar ENT.Barulah tahu apa masalah telinga nih dari hujung tahun lepas tak settle2.Lega sudah....Best treatment bagi aku di Kuantan Medical Centre.Yang penting dapat jumpa pakar terus,tak payah tunggu lama atau appointment bagai and layanan memang first class.Just masuk and cakap pakar apa yang kita nak jumpa,then dari awal sampai ke pintu keluar dorang handle.Dulu KMC nih kat sebelah shopping mall Megamall.So,aku pergi sana rupanya dah tukar ke kawasan UIA kat Indera Mahkota.Lagi senang,dekat dengan rumah aku.So,kami pun teruih pergi sana.Sejam je,lepas tu settle.Then terus ke feveret rakyat Kuantan,"Jungle Foodcourt''!!!!!

Cuma,kali ni aku dah tak boleh makan banyak2 benda.Huuu...Seafood memang tak boleh langsung dari dulu,ikan pun kena pilih2 jugak,makanan berjeruk atau diperam pun tak boleh,masakan yang letak belacan atau bilis ke,telur pun tak boleh and banyak lagi.Senakkkkk aku cenggini...Nak buat camane,dah memang alahan and kena jaga telinga aku nih....Kang tak pasal2 bengkak2 merah muka dan satu badan and telinga ni sakit semula.Tak nak la nokkkk...Even aku just mampu tengok je family aku duk makan steamboat kat rumah..So,aku bakar jagung and ayam je la pakai benda tu.Pergi pasar malam pun telan air liur je lah tengok apam balik,murtabak and kuih2 yang ada letak telur memg mampu tengok je.Tak boleh makan!!! Huuu...Lauk2 pun ma aku tak bagi beli sebab dia tahu mana yang letak apa yang aku tak boleh makan.Sedeh den..Haha

Pagi tadi,lepas solat Subuh,aku dengar bising2 kat luar rumah jiran sebelah rumah aku.Rupanya jiran aku tetibe kena heart attack and meninggal on the spot.Tengok family dia semua duk nangis...Automatik aku belebel kat abah aku suruh dia stop minum air ais tiap2 msa.Sebab abah aku kuat minum air ais...Al-Fatihah untuk arwah uncle sebelah umah aku and moga kita yang masih hidup ni sentiasa sihat walafiat....Amin...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...