Monday, December 27, 2010

kolot sgt ker!!!

Dulu, saya langsung xkesa dgn sekeliling. i mean, orang hisap rokok ke, minum arak ke pape jeh lah. tapi nape skunk hati saya rase geram n panas bila tengok sume tuh. bukanlah nak berlagak baik coz saya nih bukannya baik sgt pown, tp entah lah. xreti nak cakap. tiba2 rasa panas hati bila tengok. bisalah kita hidup di dunia nih xmampu bersendirian. mesti ada kawan. tapi xsemua kawan2 kita boleh buat sahabat....

Saya ada kawan2 yang pelbagai latar belakang. ada mcm2 lah jenis perangai nye. selama nih, saya xkisah bila berkawan dengan sape2 tapi nape dua tiga menjak nih, rasa sumthing. bila saya tengok ada kawan2 yang duk letak gambar2 yang xsepatutnya lam laman sosial milik diorang cth gambar pegang arak la, tengah cium boifren yang rambut merah la, tunjuk gambar lam bar, macam2 ah! dulu saya kawan jeh tapi skrg bila tengok rasa nyampah teramat sangat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Macamlah hebat sangat. lau nama tuh Melayu, ape pasal nak ikot budaya luar yang duk makan diri sendiri. saya sendiri pon bukan baik sangat sampai kdg2 orang naik nyampah ngan saya tp at least xboley ker dgr nasihat kawan2 sendiri. bila lidah mula sebut, dikatakan kolot la, nyebok la, ko duk maktab xtao pape la, xikot trend sekarang la ape la!! habis, trend hidup korang yang high class tuh jamin korang bahagia dunia akhirat ke.. orang yang banyak kali wat salah dan ambil pengajaran dari orang lain lebih baik dari orang yang wat salah tapi xnak ambil pengajaran langsung!

Pastuh, duk bangga2 dengan gambar2 tuh konon gaya hidup ko macam high class la konon. aku la kolot zaman batu kan......

Saya bukan niat nak mengamuk atau burukkan sape2 kat sini, tapi cuba lah bayangkan anak2 kita yang mcm gaya hidup korang. korang nasihat pon diorang xnak dengar. dengarlah at least nasihat kawan2 n orang2 terdekat. korang akan belajar banyak sangat2 kalau korang banyak buat salah dan berubah. belajar dari pengalaman kita. sy pon bukan perfect. malah, xde manusia yang perfect dalam muka bumi nih. kita kena ingat xsemua kawan boleh dibuat sahabat. kalau orang dah xpercayakan kita, biarlah. yang penting hati kita sendiri..

Setiap individu ada buat kesilapan. at least cuba tatap muka parent kita n bayangkan betapa susahnya nak membesarkan kita. kalau tindakan tuh tanda korang memberontak dengan mereka, setakat diam jeh lah sudah cukup. jangan lah duduk proud2 dgn benda2 yang korang ambil atau minum tuh coz yang seksa nanti korang juga...... sy harap ada antara korang maafkan kawan korang yang kolot nih. i luv u oll olwez.... maafkan sy kalau saya terkasar bahasa...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...